Hitte in Redding - Reisverslag uit Redding, Verenigde Staten van Hakker - WaarBenJij.nu Hitte in Redding - Reisverslag uit Redding, Verenigde Staten van Hakker - WaarBenJij.nu

Hitte in Redding

Door: Hakker

29 Juli 2015 | Verenigde Staten, Redding

Vandaag is vooral een reisdagje tussendoor. We stopten eerst nog even bij de Lady Bird Johnson Grove, vlakbij ons huisje. Bram wilde namelijk nog wat meer van de Redwoods zien en ook daar stonden weer mooie exemplaren. Dan twee geplande stops die niet zo bijzonder waren. Trinidad is een klein strandplaatsje, met op het oog weinig toerisme (het ijsje bewaarden we daarom voor later). Ik had gelezen dat iemand hier zeeleeuwen en een orka had gespot, maar ik had geen geluk. Eureka was goed voor een kleine stop wegens de statige Victoriaanse huizen. Carson Mansion is zo’n over the top voorbeeld. Daarna reden we in één ruk van drie uur door naar Redding. De tocht ging door een bochtig berg/heuvelachtig landschap. Er werd gewaarschuwd voor één à twee uur oponthoud wegens wegwerkzaamheden, maar de wegwerkers leken net naar huis toen wij langskwamen. Ondertussen draaide de airco overuren. Aangekomen in Redding was wel duidelijk waarom: het was er op dat moment (5 uur) nog 43 graden. Dus veel zin om de omgeving nog wat te verkennen was er niet. De (goedkope) kamer in de Travelodge was prima. De jongens verlangden al langer naar een “gewoon” hotel en dit is er zo één. We hebben een Sleepy Bear room en die is wel schattig. Naast de gewone hotelkamer is een bijkamer die als kinderkamer is uitgerust, compleet met DVD/TV en kinderstoel. Ok, Steven is er wat oud voor, maar het viel toch in de smaak. We gingen wat laat naar het zwembad. Dat was niet zo warm, dus dat hadden we beter eerder kunnen doen bij de 43 graden.