South Lake Tahoe - Reisverslag uit South Lake Tahoe, Verenigde Staten van Hakker - WaarBenJij.nu South Lake Tahoe - Reisverslag uit South Lake Tahoe, Verenigde Staten van Hakker - WaarBenJij.nu

South Lake Tahoe

Door: Hakker

01 Augustus 2015 | Verenigde Staten, South Lake Tahoe

Vandaag deden we het rustig aan. Je kunt 72 mile rond het meer gaan rijden, maar dat leek ons wat veel van het goede. Ook had ik met Jelle Mount Tallac kunnen beklimmen, maar we bewaren het heftiger werk voor Yosemite. We zijn alleen naar Emerald Bay geweest, ik begrijp dat dat het meest bezienswaardige stukje van het meer is. Maar het is hier erg druk: dankzij een sterk staaltje verkeersplanning loopt de snelweg tussen Reno en Sacramento door het meest toeristische stuk van South Lake Tahoe (waar ons hotel staat). Als de weg zich splitst richting Emerald Bay wordt het rustiger, maar ongeveer alle automobilisten proberen vervolgens een parkeerplaatsje bij Emerald Bay te vinden. Maar goed, we parkeerden de auto een stuk verderop en hadden meteen een wandeling met uitzicht op de baai die inderdaad heel mooi is. Het idee van een rustige dag was zo aanlokkelijk dat er weinig trek was om de zaak uitgebreid te gaan verkennen. We hebben ten slotte al heel wat gezien. We gingen daarom vrij snel weer terug. Vervolgens deed ieder waar hij zin in had. Voor de kinderen is dat een hoog gehalte aan met het mobieltje spelen. Verder bestond de dag uit de directe omgeving verkennen, boekje lezen en het zwembad testen, niks mee mis dus. ’s Avonds deden we nog een rondje langs buiten- en binnen(bubbel)bad, nu zelfs met de sauna erbij. Beetje vreemd hartje zomer, maar wel leuk. Zoals altijd een flinke serie waarschuwingen bij het onschuldige zwembad (in hetzelfde genre zijn de papieren bekers: "CAUTION! LIQUID MAY BE HOT!"). Hoogtepunt was de reddingsboei bij de hot tub in de binnenruimte.
Raar strandleven hier. Verderop zijn er wel plekken, maar in de plaats zelf wordt het strand voor een flink deel ingenomen door de resorts. Bij het stuk openbaar strand kun je voor $5 per persoon terecht. Je ziet daarom eigenlijk weinig van het meer in South Lake Tahoe.
Kortom: best leuk (en gek) hier als je even wat toerisme zoekt, maar voor het natuurschoon zou ik andere plekken opzoeken. En gelukkig hebben we hier een goed hotel om op de kamer te zijn. En ook hier geldt weer: de toeristen hier zijn vooral de Amerikanen zelf.