San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Hakker - WaarBenJij.nu San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Hakker - WaarBenJij.nu

San Francisco

Door: Hakker

Blijf op de hoogte en volg

12 Augustus 2015 | Verenigde Staten, San Francisco

Vandaag zitten we een beetje in de afbouwstand met een half programma. Jelle en Bram blijven zelfs helemaal thuis. Marianne, Steven en ik gaan vanaf 11 uur de wijken onder ons verkennen: Union Square, China Town en North Beach met aan het einde Pier 39. We gaan heen met de kabeltram. We lazen over lange wachtrijen tot wel 2 uur toe, maar wij hoefden nog geen minuut te wachten. Ik liep eerlijk gezegd niet heel erg warm voor wat we zagen, behalve Pier 39. Union Square heeft grote en luxe winkels, China Town is hectisch met inderdaad heel veel chinezen die inkopen doen bij al even chineze winkeljes (ik wist niet dat je zeesterren kon eten). Wat er bijzonder is aan North Beach ontgaat me al helemaal. Geef mij maar Amsterdam of Utrecht. Juist het toeristische Pier 39 bevalt me het best, mooi opgezet, we zien natuurlijk de zeeleeuwen en het beroemde uitzicht op de baai en er zijn straatartiesten. Om half drie zijn we thuis en doet ieder zijn eigen ding. Niks mis mee om in dit penthouse veel tijd door te brengen. Gewoon om een boek te lezen of om naar buiten te kijken naar het straatleven van de Fishermans Warf onder ons en de skyline. ’s Avonds gaan we nog naar het Musee Mecanique bij Pier 45, een bonte verzameling speelkasten en arcade games uit de oude doos. Leuk om te zien en om zo nu en dan wat te spelen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 05 Juli 2015
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 8755

Voorgaande reizen:

05 Juli 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

13 Juli 2015 - 14 Augustus 2015

Washington, Oregon, Californië

Landen bezocht: